RSS
email

FAQ

1. Apa yang biasa menyebabkan transaksi gagal ?
Transaksi gagal disebabkan hal-hal berikut:
· Prepaid Handphone anda habis.
· Modal credit anda habis.
· Password anda sedang diblock
· Password anda salah.
· Kode produk salah.
· No. Tujuan tidak benar.
· Operator telefon atau operator sedang ada gangguan.
· Kesalahan menaip format sms dalam mengirimkan sms ke no center.
· Kesalahan dalam mengirimkan ke no center.

2. Berapa lama Account Agen/Dealer baru akan aktif setelah melakukan deposit ?
Account baru akan aktif kurang lebih 30 minit dengan catatan internet banking tidak sedang mengalami gangguan. Akan ada transaksi sms dari myTopup4U.

3. Apakah deposit modal credit agen akan hangus dalam waktu tertentu ?
Deposit modal credit tidak akan hangus dalam waktu tertentu & tidak akan berkurang apabila tidak gunakan untuk melakukan transaksi.

4. Apakah Agen PAKEJ A dapat mendaftarkan agen baru ?
YA boleh mendaftarkan agen baru, tetapi komisen setiap transaksi jualan agen anda tidak dapat. Anda hanya dapat komisen daripada yuran pendaftaran sahaja. Dengan mengupgrade ke PAKEJ B hingga E baru la anda dapat komisen tersebut.

5. Dalam 24 jam apakah saya dapat melakukan pembelian prepaid lebih sekali dengan nilai dan kepada no hp yang sama?
Tidak boleh. Ini kerana system akan block, dikuatiri masuk 2x dengan nilai dan no hp yang sama.

6. Deposit modal kredit agen berkurang,sedangkan transaksi belum masuk ?
Sila complain dengan menaip sms seperti yang dinyatakan di dalam format sms

7. Berapa lama deposit modal credit akan ditambahkan, jika sudah melakukan pembayaran bank in ?
Jika tidak ada gangguan internet banking deposit anda akan ditambah kurang lebih 15 -60 menit dan akan menerima konfirmasi jika deposit sudah ditambahkan.

8. Bagaimana jika ada pertanyaan lain selain pertanyaan di atas ?
Silakan menghubungi talian 0148307732/0138096596 atau kirim email ke mytopup4u@yahoo.com

Bookmark and Share

.

1 SMS Malaysia